۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۹۷۶۷
15
دکتر محمدرضا عارف گفت: دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد باید در حوزه تحولات علوم انسانی کشور، محور باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: گلوگاه ما برای پیشرفت در کشور حوزه علوم انسانی است.


11


وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین انتقادهای بنده نسبت به مدیریت کشور این است که مهندسان و پزشکان آن را اداره می‌کنند، افزود: این در صورتی که باید مدیریت خوانده‌ها و اقتصاددانان کشور را اداره کنند.


عارف با بیان اینکه در طول 30 سال گذشته بنده در عرصه‌های مختلف این ضعف را بیان کرده‌ام، تصریح کرد: تحولات مستمر و پویا در رشته‌های علوم انسانی است، حال آنکه ما برای مدیریت کشور به رشته‌های فنی، مهندسی و پزشکی امید بسته‌ایم.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تحولات در حوزه علوم انسانی باید در فضای غیرسیاسی دنبال شود، گفت: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به خصوص کسانی که در رشته‌های تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند، می‌توانند بانی این کار شوند.


عارف با اشاره به اینکه دغدغه بنده در حوزه علوم انسانی فقط مربوط به امروز نیست، خاطرنشان کرد: البته برای تحول پایدار در حوزه علوم انسانی باید با هماهنگی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و همراهی وزارت علوم برنامه‌ای مشخص تدوین شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار